- Dette arrangement har allerede funnet sted.
Det aktive museet – refleksjoner om vår teknologiske hverdag
6. desember 2017 // 12:00 - 16:00
Samfunnets administrasjon, skolen, arbeidslivet og fritidssektoren er basert på digital kommunikasjon. Digitaliseringen av hverdagen har kommet langt, og skal videre.
Nettmøter og fysiske møter går over i hverandre, sømløs kontakt og tilgjengelighet er en selvfølge. Hva er erfaringene? Hvem bestemmer hvordan møtene organiseres? Hva går bra, hva strever vi med?
Det aktive museet fortsetter diskusjonen om museers og arkivers rolle for samfunnsendring. Denne gangen ser vi nærmere på hva som skjer og hva vi gjør med dagens teknologiske relasjoner og tilstedeværelse i analoge og digitale rom samtidig.
Hvordan skaper vi gode møteplasser for læring og refleksjon? Hvor møtes vi på nye måter for å bidra til samfunnet? Kulturtanken vil drøfte nye teknologiske virkemidler med å formidle kunst, kultur og kulturarv. Nasjonalmuseet presenterer en atelieraktivitet og filosofiske samtaler knyttet til SNAP-utstillingen. Fra Eidsvoll 1814 får vi høre hvordan det gikk da ungdommen tok full kontroll over et nasjonalmonument. Arkivmagasinene på KUBEN i Arendal presentere Avtrykk fra Aust-Agder.
Påmelding via denne lenken innen onsdag 5. desember 2017.
Programmet vil oppdateres.

