- Dette arrangement har allerede funnet sted.
Foredrag: Innvandret
13. mars 2019 // 19:00 - 21:00
Venneforeningen inviterer til foredrag, samtale og enkel servering.
Denne gangen settes søkelyset på innvandringen av jøder til Norge – i tid, i tall og geografisk. Temaet er vandringen og reisen fra start til ankomst, samt hvordan livet ble i det nye landet. Personlige historier blir også synliggjort. Temaet er like aktuelt i dag, med andre grupper og folk som er på vandring og leting etter et bedre liv.
Foredragsholdere:
Espen Søbye, mag.art. i filosofi, Universitetet i Oslo 1982. Arbeider med historisk statistikk i SSB. Forfatter av Kathe, alltid vært i Norge.
Marta Gjernes, cand.philol. i historie, Universitetet i Oslo 2002. Arbeider for tiden med å skrive boka Det jødiske Oslo. Nye innbyggere i byen frå 1851 til 1940, som utgis av Pax Forlag.
Påmelding: pamelding@jodiskmuseumoslo.no
Pris: museumsbillett, 50,-
For mer informasjon, besøk arrangementets facebook-side.

