12.– 13. november inviterer Vil Vite, Naturhistorisk museum, Universitetsmuseet i Bergen, Norsk Teknisk Museum og Nettverk for bærekraft til seminar med tema Bærekraft på Klimahuset og Teknisk museum. Seminaret samler formidlere og andre interesserte fra både vitensentre og museer i hele Norge. Seminaret blir «lunsj til lunsj» og vil foregå i Oslo, på Teknisk museum første dag og på Naturhistorisk museum andre dag.
Under årets seminar blir det keynote-foredrag, workshop og fellesdialog, men det er også satt av en del tid til sesjoner hvor kollegaer fra museer og vitensentre kan dele sine erfaringer. I fjor ble det presentert ulike tilbud som økte kunnskap innen f.eks. økologi eller energi, styrket kreativitet og framtidsvisjoner, skapte undring, bidro til håp eller ønske om å bidra.
Nå er arrangørene på jakt etter bidrag til årets seminar hvor temaet er engasjement gjennom handling og samarbeid. Hver sesjon blir på 30 minutter, hvor man kan presentere i 20 min og deltakere kan stille spørsmål i 10 min.
Hvordan kan vi skape engasjement gjennom handling og samarbeid?
- mellom formidlingsarenaer
- med og i lokalsamfunn
- med utdanningsinstitusjoner, foreninger og organisasjoner
- ….
Gode eksempler er flott, men bidrag om utfordringer og uferdige prosjekter er også ønsket.
Send en mail til marianne.guriby@nhm.uio.no hvis du er interessert, og svar på disse punktene:
- Navn, museum/vitensenter og kontaktinformasjon
- Tittel på sesjon
- Innhold på sesjon
- Utstyr du vil bruke på sesjonen
Lenke til arrangement kommer.

